Hverdagen på Kong Gauers Gård

Herunder kan du læse mere om vores dagsrytme, sygdom, fødselsdage m.m

Dagsrytme på Kong Gauers Gård

  • De små stuer

    6.30-7.15
    Vi åbner hver dag i det pædagogiske køkken, hvor der serveres morgenmad ind til kl. 7.15.
    En rolig og hyggelig morgenstund med leg og små aktiviteter i de to tilstødende fællesrum.

    7.15-7.30
    Børn og voksne fordeler sig på egne stuer

    9.00-9.30
    Formiddagsmad - samling med sange

    9.30-10.45
    Leg og aktivitetstid

    10.45
    Samling og Frokost

    12.00-13.45
    De yngste børn puttes i barnevogne og krybber, mens de ældste børn sover på madrasser i vores soverum.
    De børn, som ikke sover, har ro og god plads til at fordybe sig i lege og aktiviteter. For de større børn på stuen vil der også være tid til at øve sig på at lege uden for stuen, f.eks. i legehjørnerne på gangen, motorikrummet osv. Nogle dage kommer de også med på legepladsen sammen med de store stuer.

    14.00
    Eftermiddagsmad.

    14.20
    Leg og aktiviteter både inde og ude.

    16.00
    Vi lukker på tværs af stuerne - de små stuer mødes i fællesrummet for de små stuer.
    Vi er optaget af, at vi bruger vores spændende læringsmiljøer inde og ude gennem hele dagen. Det betyder, at vi også bruger f.eks. motorikrummet i middagsstunden og i morgen- og eftermiddagstimerne.

  • De store stuer

    6.30-7.15
    Vi åbner hver dag i det pædagogiske køkken, hvor der serveres morgenmad ind til kl. 7.15.
    En rolig og hyggelig morgenstund med leg og små aktiviteter i de tilstødende to fællesrum.

    7.15-7.30
    Børn og voksne fordeler sig på egne stuer

    9.00-9.30
    Formiddagsmad - lille samling om dagens aktiviteter.

    9.00-11.00
    Leg og aktivitetstid

    11.00
    Samling og Frokost

    12.00-13.45
    På legepladsen.

    14.00
    Eftermiddagsmad.

    14.20
    Leg og aktiviteter både inde og ude.

    16.00
    Vi lukker på tværs af stuerne. De store børn mødes sidst på dagen i fællesrummet for de store stuer.
    Vi er optaget af, at vi bruger vores spændende læringsmiljøer inde og ude gennem hele dagen. Det betyder, at vi også bruger f.eks. Motorikrummet i middagsstunden og i morgen- og eftermiddagstimerne.